پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آموزش برطرف نمودن خطای USB DEVICE NOT RECOGNIZED
نوشته شده در پنج شنبه 20 / 3
بازدید : 760
نویسنده : ali

USB Device Not Recognized؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اند. این پیغام که در هنگام کار کردن با ویندوز در معرض دید قرار می‏گیرد، نشان‏ دهنده‏ ی آن است که یکی از پورت‏هایی که به ‏تازگی استفاده شده، بصورت کامل توسط کامپیوتر و سیستم عامل شناخته نشده و ممکن است بطور ناقص کار کند. خوب، قطعاً اولین واکنشی که باید توسط یک کاربر صورت پذیرد، اطمینان از سالم بودن دستگاهی است که قصد برقراری ارتباط با کامپیوتر را دارد.

اما مشکلی که خود من هم چند روز پیش با آن درگیر بودم، پیغام عدم شناسایی دستگاه وصل شده است؛ درصورتی که دستگاه تقریباً بصورت خوب کار ‏می‏کند؛ حتی هنگام اتصال دستگاه موبایل‏، بطور کامل شارژ می‏شود؛ یعنی برق به آن ها میرسد! خوب، پس راه حل آن چیست؟

بقیه در ادامه مطلب=>


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 504
نویسنده : ali

فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.
برای این کار:
کافی است تنها پس از ورود به پوشه‌ی مورد نظر شروع به تایپ کاراکترهای ابتدایی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود به شکل سریع کنید.
خواهید دید که فایل یا پوشه به حالت انتخاب درآمده است.
برای این کار نیازی به استفاده از قسمت Search نخواهد بود و تنها کافی است در محیط پوشه با دانستن نام فایل یا پوشه‌ی مورد نظر، حروف ابتدایی آن را تایپ نمایید.
اکثر کاربران می‌دانند که با تایپ حرف اول فایل یا پوشه می‌توان مجموعه‌ی فایل‌ها یا پوشه‌هایی که با این کاراکتر شروع می‌شوند را پیدا کرد. اما بسیاری از این که می‌توان کاراکترهای بعدی را نیز وارد کرد بی‌اطلاع هستند.
البته دقت نمایید همانطور که گفته شد بایستی تایپ کاراکترها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 534
نویسنده : ali

یک ترفند در نرم افزار word
یکی از این ترفندها که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابلیت عکس‏برداری از صفحه Word و همچنین عکس‏برداری از سایر پنجره‏ های باز موجود، می‏باشد. فرض کنید قصد دارید از یکی از پنجره‏های ویندوز عکس بگیرید و آن را وارد محیط Word کنید. هم اکنون با استفاده از این قابلیت در Word 2010 از نرم افزارهای جانبی مخصوص عکس گرفتن از پنجره‏های ویندوز بی نیاز می‏شوید و علاوه بر آن سرعت کار شما نیز بیشنر می‏گردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت جدید Word 2010 و طرز کار آن بپردازیم:

برای آموزش به ادامه مطلب بروید...


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,
:: برچسب‌ها: عکس از پنجره های ویندوز با ورد 2010 , ,



ترفندی برای ریست کردن مرورگرها
نوشته شده در شنبه 29 / 12
بازدید : 742
نویسنده : ali

مرورگرها اغلب مدتی پس از نصب روی رایانه دچار مشکلات مختلفی می شوند که کاربر دلیلی برای آن ها نمی تواند پیدا کند ؛ در چنین شرایطی بهترین کار ریست کردن مرورگر است. اگر مشکلات فراوانی با مرورگر وب خود دارید، بهترین گزینه بازیابی تنظیمات اولیه و پیش فرض آن است یعنی بازیابی تنظیمات اولیه و پیش فرض مرورگر. با ما همراه شوید تابا نحوه ریست کردن ۲ مرورگر رایج آشنا شوید.

آموزش در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



ایمیل کردن فایل Word به طور مستقیم
نوشته شده در شنبه 29 / 12
بازدید : 581
نویسنده : ali

اگر شما تصمیم داشته باشید که یک سند Word را برای فردی ایمیل کنید شاید ترجیح بدهید که این کار را به صورت مستقیم و از داخل خود نرم‌افزار انجام دهید تا در وقت‌تان صرفه‌جویی شود. در این ترفند نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

 آموزش در ادامه مطلب...

 


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 539
نویسنده : ali

کافی است در صفحه‌‌ای که دوست دارید آن را به صورت سه‌‌بعدی ببینید، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را فشار دهید و یا این‌‌که از منوی Firefox، به Web Developer رفته و Inspect را انتخاب نمایید (در سیستم‌‌عامل Mac می‌‌توانید از کلیدهای ترکیبی Command+Shift+M استفاده نمایید).
در نواری که در پایین مرورگر نمایان می‌‌شود بر روی دکمه 3D کلیک کنید.
خواهید دید که صفحه حالتی سه‌‌بعدی پیدا می‌‌کند. اکنون می‌‌توانید این صفحه را توسط ماوس بچرخانید و آن را از زاویه‌‌های مختلف ببینید.

دقت کنید این ترفند فقط در نسخه 11 به بالای مرورگر فایرفاکس امکان‌‌پذیر است.
همچنین در صورتی که دکمه 3D در مرورگر شما وجود ندارد، بایستی درایور کارت گرافیک خود را به‌‌روزرسانی نمایید تا مرورگر از قابلیت WebGL پشتیبانی نماید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



بازدید : 572
نویسنده : ali

برای تغییر آیکن درایو ها از طریق ریجستری ویندوز،بدین منظور:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\DriveIcons​

اکنون بر روی DriveIcons راست کلیک کرده و از منوی New بر روی Key کلیک کنید.
برای عنوان این کلید جدید ایجاد شده، بایستی نام درایو را وارد کنید. به عنوان مثال اگر قصد تغییر آیکن درایو C را دارید، عنوان این کلید جدید را C قرار دهید.
حالا بر روی این کلید جدید ایجاد شده (در این مثال C) راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب نموده و نام این کلید جدید را DefaultIcon قرار دهید.
اکنون بر روی DefaultIcon کلیک کنید.
از قسمت دیگر پنجره بر روی مقدار (Default) دوبار کلیک کنید.
اکنون در قسمت Value data بایستی آدرس فایل آیکن بر روی هارد را وارد نموده و OK کنید. دقت کنید آیکن شما بایستی پسوند ico. داشته باشد.
حالا در صورت مراجعه به Computer خواهید دید که آیکن درایو مورد نظر تغییر کرده است.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



7 ترفند مفید در نرم افزار Word
نوشته شده در شنبه 21 / 9
بازدید : 319
نویسنده : ali

با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار Word سرعت بخشید:


1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض Word برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.

3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4- با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.

5- در پنجره Print Preview شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون Magnifier کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



تغییر ظرفیت Recycle Bin
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 429
نویسنده : ali

ما میتوانیم ظرفیت Recycle Bin های مربوط به هر درایو را در ویندوز 7 به طور جداگانه تعیین کنیم.بای انجام این کار به صورت زیر عمل میکنیم:
1)روی آیکن Recycle Bin در میزکار ویندوز کلیک راست میکنیم.
2)فرمان Properties (ویژگی ها)را انتخاب میکنیم.
3)روی درایوی که میخواهیم ظرفیت Recycle Bin آن را تغییر دهیم،کلیک کرده و در زیر بخش Custom size (اندازه ی سفارشی)و در فیلد Maximum Size (اندازه ی حداکثر)،مقدار موردنظر را وارد میکنیم.
*با انتخاب گزینه ی Do not move files to the Recycle Bin دیگر فایل ها و پوشه ها در هنگام حذف شدن به Recycle Bin منتقل نشده و به طور کامل از دیسک سخت پاک میشوند.
*با غیر فعال کردن گزینه ی Display delete confirmation dialog در هنگام حذف فایل ها و پوشه ها،پنجره ی تأیید عمل حذف گشوده نخواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



یک ترفند کامپیوتری مفید
نوشته شده در شنبه 2 / 8
بازدید : 233
نویسنده : ali

گشودن فایل ها و پوشه ها با تک کلیک

با سفارشی کردن Windows Seven میتوانیم آیتم ها را به یک تک کلیک توسط ماوس به جای دوبار کلیک کردن آنها،سریعتر و دقیقتر باز کنیم.دوبار کلیک کردن مهارت سختی جهت آموزش نیست،اما این عمل میتواند کمی وقتگیر باشد.زیرا امکان دارد که ما روزانه 3 الی 4 ساعت با کامپیوتر کار کنیم و این یعنی هزار کلیک اضافه.حتی کاربر با تجربه هم زمانی که عجله دارند،اشتباه کرده و ماوس را به طور جزئی جابه‌جا میکنند،در نتیجه دوبار کلیک عمل نمیکند.فایل ها و پوشه های باز شده توسط یک تک کلیک نه تنها سریعترند،بلکه مؤثرتر نیز میباشند.برای انجام این کار مراحل زیر را انجام میدهیم:
1)در پنجره ی Computer روی منوی Tools کلیک میکنیم.
2)روی گزینه ی Folder Options (اختیارات پوشه ها)کلیک کرده تا کادر محاوره ای Folder Options گشوده شود.
3)روی سربرگ General(عمومی)کلیک میکنیم.
4)روی گزینه ی Single-click to open to option کلیک میکنیم.
5)روی دکمه ی OK کلیک میکنیم.
6)Windows Seven زیر نام آیکن ها یک خط می کشد تا به ما یادآوری کند که در حالت تک کلیک هستیم.با حرکت نشانگر روی فایل ها و پوشه ها،شکل ظاهری نشانگر به یک دست که به طرف بالا اشاره میکند،تبدیل میشود.اکنون اگر یک بار روی فایلها و پوشه ها کلیک کنیم،فایل ها و پوشه ها گشوده خواهند شد.

 


:: موضوعات مرتبط: ترفند های کامپیوتری , ,



تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد